Moderne tafels doen wij met patroon

Tafel visgraat

 

Als je een meester bent in ontwerpen en patronen maken, dan zal deze post je enorm helpen! Patronen zijn een integraal onderdeel van elk ontwerp en ze kunnen je helpen je ontwerp te verfijnen en te controleren op onbedoelde omissies. De meeste ontwerpers gebruiken liever patronen dan mockups, omdat ze gemakkelijker bij te werken zijn en op de lange termijn veel goedkoper. Maar het is niet omdat jij er van houdt, dat iedereen dat doet! En daarom zijn we hier – om 10 veel voorkomende bezwaren tegen het gebruik van patronen te delen en hoe je ze kunt tegengaan. Laat ons weten of deze tips voor jou werken of niet door hieronder te reageren. Hier kan u terecht voortafels met visgraat patronen.

Navigatie moet deel uitmaken van het patroon.

Uw navigatiepatroon is slechts een visuele weergave van de hiërarchie van uw site. In de meeste gevallen gebruikt u een patroon omdat u het eerder heeft gebruikt of omdat u het ontwerp van uw site wilt verbeteren. Maar er komt een moment waarop u verder moet gaan dan de visuele weergave en moet gaan nadenken over hoe de website zal functioneren als hij eenmaal is geïnstalleerd.

Door een navigatiepatroon in uw mockup op te nemen, vertelt u uw klant in wezen hoe uw site eruit zal zien. Meer krijgen ze niet. En hoewel dat misschien niet veel voorstelt, moet u begrijpen dat dit de manier kan beïnvloeden waarop zij de inhoud, functionaliteit en werking van hun website plannen. En dat komt omdat elke website anders is en andere eisen stelt aan functionaliteit, bandbreedte en toegankelijkheid.

Je moet uitleggen hoe je het gaat gebruiken als je je werk laat zien.

Als je een navigatiepatroon gebruikt, betekent dit dat je ervoor gekozen hebt dit te gebruiken voor je mockup. Je hoeft niet uit te leggen hoe je het gaat gebruiken – de klant is degene die het gaat gebruiken voor zijn bedrijf of website. Als je geen navigatiepatroon gebruikt, moet je uitleggen hoe je precies hebt bedacht hoe je de mockup gaat implementeren. Dat is niet omdat de mockup slecht is – hij kan geweldig zijn! Maar je hebt gekozen voor een mockup zonder navigatie en je moet uitleggen hoe je die gaat implementeren. Uitleggen hoe je een mockup gaat implementeren heeft alleen zin als je een mockup met een patroon gebruikt.

Het is te duur en het geld niet waard.

Sommige websites zijn erg duur om te bouwen. En daarom vraagt u uw klant misschien om veel geld uit te geven aan een mockup voor een website die nooit gebouwd zal worden. U moet het budget van uw klant en zijn zakelijke eisen begrijpen voordat u hem vraagt veel geld uit te geven aan een mockup. Het is geen goed idee om een zeer complexe website in een mockup te zetten. Dat komt omdat het niet eenvoudig zal zijn om een mockup op schaal te maken om te laten zien hoe uw site er in verschillende scenario's uit zal zien. Daarom is het beter de klant te laten zien hoe uw site er in een eenvoudig scenario uit zal zien en hem te laten zien hoe hij meer inhoud kan toevoegen. Daarom moet u een mockup maken van uw meest eenvoudige website en laten zien hoe hij eruit zal zien als hij volledig geladen is.

Conclusie

Mockups zijn een geweldige manier om klanten te laten zien hoe uw site eruit komt te zien. U kunt mockups gebruiken om uw ontwerpen te visualiseren en te verfijnen, ideeën te testen met uw stakeholders, en een beter eindproduct te bouwen. Maar wanneer u een patroon gebruikt, betekent dit dat u een reeds bestaand ontwerp gebruikt. Je moet de behoeften en eisen van je klant begrijpen voordat je een patroon gebruikt. Als je een navigatiepatroon gebruikt, moet je uitleggen hoe je het gaat gebruiken als je je werk laat zien. Als je geen navigatiepatroon gebruikt, moet je uitleggen hoe je precies hebt bedacht hoe je de mockup moet implementeren. Als je klant een beginner is, kun je een mockup aanbieden die gemakkelijk te begrijpen is. Als je klant een beetje tech-savvy is, kun je een mockup aanbieden die te ingewikkeld voor hem is om te begrijpen.

Navigation